film

„Avengers: Endgame“ je nejsprávnější zakončení 11 let Marvel Cinematic Universe. Recenze bez spoilerů

Avengers: Endgame. Recenze bez spoilerů. Proč byla premiéra kontroverzní

Zobrazení

„Teď jsme v koncovce,“ řekl nám před rokem Stephen Strange, který viděl 14 milionů spoilerů, než se rozsypal v prach. Tato jediná příležitost vyhrát Infinity War, kterou čaroděj viděl, šla do kin planety a do Ruska se dostane až 29. dubna. Splnilo se to? Co se stalo? Kdo zemřel, kdo přežil? Nebudeme dávat žádné rady – toto je recenze bez spoilerů, takže se zaměříme na emoce a dojmy.
Podle režisérů Joea a Anthonyho Russových znal děj filmu ze všech herců pouze Robert Downey Jr., který před 11 lety zahájil tuto cestu s 22 obrázky, kterou šéf Marvel Studios Kevin Feige nazval „Infinity Saga“. V souladu s tím byla novinářská prohlídka herců velmi zvláštní – střípky informací, které měli, si nechali pro sebe, dokonce to zvládl i Mark Raffalo! A takové utajení ze strany Marvelu není náhodné: počet zvratů a překvapení ve filmu je mimo žebříčky, ale také obsahuje gigantické množství velikonočních vajíček. Jaký film bych měl vidět před Endgame? Žádný vtip, to je ono. Pokud byla Infinity War filmem pro fanoušky, zde pro ně vidíme opravdové mistrovské dílo. Film vyvolává obrovské množství emocí. Na sociálních sítích lidé říkají: publikum se smálo a plakalo jako nikdy předtím. Bohužel žádný film není dokonalý po všech stránkách a i ten titulní má nějaké drobné nedostatky. První dějství působí trochu natahovaně, někomu může připadat i nudné. Existují určité dějové díry, které, doufejme, bratři Russoové a Kevin Feige svými vysvětleními a rozhovory zalepí. A přesto tři hodiny také nestačily, aby se vešel obrázek tohoto rozsahu, takže bohužel nebylo řečeno vše. Pomalé první dějství však pokračuje ohromujícím druhým a epickým třetím a vy zapomenete, že sledujete film – a ponoříte se do něj. Dějové nedostatky neovlivňují celkový obraz, otázky přicházejí na mysl po odchodu z kina – některé už mají odpovědi, na zbytek si počkáme. No, kdyby tři hodiny nestačily. Věřte mi, že ty tři roky, které Marvel strávil na „Infinity War“ a „Endgame“ se plně vyplácejí, ale je těžké se vejít do výsledku zhruba 46 hodin předchozích filmů do jednoho. Avengers: Endgame je film pro fanoušky Marvel Cinematic Universe. Pokud se také vyznáte v komiksech nebo alespoň v hlavních událostech a rámečcích z nich, dočkají se vaše oči nebývalého potěšení z velikonočních vajíček, které na vás létají. Pokud jste, stejně jako váš skromný sluha, žili těmito filmy posledních jedenáct let, pak jsme společně připraveni dát Endgame šťavnatých 10/10! Ale ti, kteří filmy MCU neviděli nebo jim opravdu nerozumí, buďme upřímní, zůstanou bez slušného množství potěšení. A je to trochu smutné.

Zajímavé:  Petrovs in the Flu“ - film Kirilla Serebrennikova, který se hodí do celého našeho života.