filmLykabetismus

„Králův meč“ – drsné historické drama s Madsem Mikkelsenem a bramborami

„Králův meč“: recenze historického dramatu o Dánském království s Madsem Mikkelsenem v hlavní roli

„Bastarden“ je dánský historický film o vývoji nezastavěných zemí. Zajímavá role slavného skandinávského herce Madse Mikkelsena.

Mads Mikkelsen je velmi slavný herec s barevným vzhledem. Jeho nezapomenutelný obraz přitahuje diváka v jakémkoli filmu, kde hraje. Mads často hraje záporné postavy a bylo trochu překvapivé vidět ho jako kladného hrdinu v evropském filmu „The Sword of the King“.

„Bastarden“ je meč krále

„Bastarden“ je původní název filmu. Slovo „bastard“ v ruštině znamená „nemanželský syn“, což je zcela nevhodné pro to, co se děje na obrazovce. Název „Sword of the King“ je úplně jiná věc. Ale jeden z raných titulů filmu je ještě vhodnější – „Země krále“, ale tento název nebyl schválen.

Toto je Dánsko 18. století

Královské země jsou nerozvinuté a těžko dostupné oblasti Dánského království. Tyto pozemky jsou hojně zarostlé vřesem a jiným plevelem. Tato oblast je řídce osídlena. Jedná se o drsný region severu Dánska a pro tuto dobu (události roku 1775) nebylo snadné je zvládnout. Lidé využívali těžkou manuální práci, bez mechanizace a techniky. Dobře ukazuje těžký život Skandinávie v 18. století. Když člověk obdělával půdu jen svou prací a s pomocí dobytka v naději, že úroda nezahyne. A bylo na co umírat třeba mrazem a hmyzími škůdci.

Zajímavé:  15 skvělých filmů Eldara Rjazanova, které by měl vidět každý.

Tento obrázek dokonale ukazuje další obtížný detail života v Evropě v 18. století. Toto je boj mezi třídami. Když je vlastníkem půdy na konkrétní zemi král a bůh. Může zabít rolníka a žádný soud proti němu nebude. Proti Mikkelsenovu hrdinovi stojí nejbohatší šlechtic těchto zemí. Ani královský výnos povolující obdělávání půdy není pro bohatého gentlemana překážkou. Tento film je bojem dvou hlavních postav. Za jedním je jen pravda a vůle na cestě k cíli a za druhým moc, peníze a místní šlechta. Tato konfrontace je ve filmu zobrazena z různých úhlů. Vysloužilý voják, kterého hraje Mads Mikkelsen, je silný tělem i duchem a zdánlivě dokáže zabít nepřítele jednou ranou. Ale ovládne se a uvědomí si, že poté bude popraven. Jen mimika hlavního hrdiny ukazuje, jak těžké je pro něj snášet ponížení.

Skvělá role pro Madse Mikkelsena

Mads Mikkelsen je pro tento projekt nejvhodnější hrdina. Komu jinému byste měli věřit, když hrajete dánského vysloužilého vojáka, který žije na dánské půdě, když ne dánskému herci? A v této roli byl velmi úspěšný. V tomto filmu nejsou žádné dlouhé dialogy. A zdá se, že zde nejsou potřeba. Nejdůležitější podstatou snímku je psychologie obou stran konfliktu. A celou podstatu této války ukazují činy hrdinů. Na jednu stranu jsou to dobré skutky, díky kterým jsou země dánského království bohatší a úspěšnější. Na druhé straně je tu touha zasít zlo, touha nic neměnit a podrobit si vše kolem svého majetku.

Celkem

Režisérovi a hercům projektu se podařilo ukázat dobré i zlé stránky konfrontace nejen hlavních postav, ale i lidí, kteří je obklopují. Vysloužilý voják není sám, pomáhají mu statečné duše, jako je on. Těchto lidí je málo, ale existují. A právě díky jednomu z nich bude Mikkelsen zachráněn. Spása přijde ze zcela nečekaného směru. Scenáristovi, který přišel s tak nečekaně jasným a laskavě přesným zakončením příběhu, lze jen zatleskat. Závěr příběhu ukázal, že i to nejmocnější zlo lze porazit a konec příběhu pro Mikkelsenova hrdinu se ukázal jako velmi dramatický. Celý dvouhodinový film stojí za zhlédnutí už jen na posledních pár minut filmu. Doporučuji!

Zajímavé:  7 aplikací pro Android, které vám pomohou zachovat vaši vizi.

Hodnota

• krásná místa ve Skandinávii