filmLykabetismus

Paní Marvelová vypadá jako teenagerská série s trochou superhrdinství. A to je dobré

Recenze seriálu „Ms. Marvel“ – dětská pohádka o kulturním dědictví

paní Marvelová paní Marvelovápaní Marvelová

Kamale Khan (srdce seriálu a jeho hlavní přednost, Iman Vellani) je 16. Miluje „The Avengers“, stříhá DIY klipy z výkonů týmu a sní o tom, že se zúčastní výstavy AvengerCon s domácím cosplayem své oblíbené superhrdinky, kapitána. Zázrak. Proti jsou rodiče – pákistánští migranti, kteří vychovávají své děti tak, aby nezapomínaly na své kořeny a nezapomínaly.

Cestu zakážou, protože se domnívají, že Kamala je už dost prosáklá americkou kulturou – neustále komunikuje se svým spolužákem Brunem (Matt Lintz) a teď je blázen i do superhrdinů. Dívka se rozhodne tajně utéct z domova a vezme si babiččin neobvyklý náramek jako doplněk pro svůj cosplay. Podivně aktivuje skryté superschopnosti a promění Kamalu v hvězdu AvengerConu.

Iman Vellani jako Kamala Khan ve snímku ze série „Ms.

Už před červnovou premiérou si fanoušci lámali hlavu nad tím, zda se paní Marvel dokáže vyhnout hlavnímu neduhu projektů Marvel TV. Faktem je, že předchozí vpády společnosti do epizodického formátu skončily, mírně řečeno, nejednoznačně. Série se mohla pochlubit, když ne odvážným, tak alespoň nevšedním pojetím. Za rok a půl vydal Disney+: Wandavision, stylizovaný sitcom z různých období; kamarádský film „Sokol a zimní voják“; „Loki“ inspirovaný Stopařovým průvodcem po galaxii; Vánoční komedie „Hawkeye“ postavená na disociativní poruše identity a egyptské mytologii „Moon Knight“.

Každý z těchto projektů, koketujících s žánrovým vzorcem, se na konci proměnil v typickou marvelovskou akční kaši, která navíc nijak zvlášť neovlivnila vývoj kinematografického univerza v hraných filmech. Stejný „Vandition“ se měl stát mostem k „Doctor Strange v Multivesmíru šílenství“, ale příběh ze zákulisí filmu je vyprávěn prostřednictvím dialogů. Není divu, že ani režisér blockbusteru Sam Raimi seriál nedokoukal celý.

Zajímavé:  7 nejlepších bezplatných archivátorů.

Přes veškerou kritiku související s politikou rozmanitosti, která na sérii padla, se první epizodě podařilo snadno uklidnit hatery. Výsledkem byla neobvyklá aktualizace dospívání a původu superhrdinů právě kvůli kulturnímu původu hrdinky. Díky pákistánským kořenům a konfliktu s rodiči kvůli „zradě“ národních tradic seriál připomínal dva nedoceněné televizní projekty naší doby. Never Have I Ever, o indicko-americkém středoškolákovi připraveném vydat se na sex-pozitivní cestu, a Ramy, drama o arabském mileniálovi z New Jersey, který střídá rande na Tinderu a namaz. Národnost Kamaly není vyjádřena pro ukázku – je základem celého příběhu.

Dívčí fanynka dodala sérii další kouzlo. Velký úspěch Marvelu je pokusem porozumět dobrodružstvím superhrdinů na plátně: divákům se promítají muzikály vytvořené v rámci filmového vesmíru, různé adaptace, debaty o oblíbencích a výstavy s cosplayem. Ukazuje se, že spolu s publikem vyrůstá nová generace hrdinů. V Hawkeye byla Kate Bishop ohromena střeleckým uměním titulní postavy, když v roce 2012 zachraňoval obyvatele New Yorku. Kamala si jako vzor vybírá další ne nejoblíbenější hrdinku filmového univerza – Captain Marvel.

Jasná první epizoda, nabitá kreativitou až po okraj, zůstane vrcholem série. Překvapuje svěžími a odvážnými řešeními – od složitého blokování scén, nečekaných náklonů a náklonů kamery až po animované graffiti a vyskakovací animace. Akce působí dynamicky, teenagersky maximalisticky a upřímně řečeno okouzlující. Problémy „Ms Marvel“ začínají druhou epizodou – tvůrci představují mnoho vedlejších postav, děj mezi nimi neustále přeskakuje a mění se i režisér. Televizní řemeslníci přebírají, ve svých dovednostech znatelně horší než duo Adil El Arbi a Bilal Fallah („Bad Boys for Life“). Na finále se však vrátí a připomenou divákům, že je příliš brzy na to, aby se série vzdali.

Zajímavé:  5 rychlých a lahodných koláčů na čaj.

„Ms. Marvel“ začíná jako relevantní, zoomer-centrický příběh o konfliktu se starší generací a pokusech pochopit své vlastní místo v chaoticky se měnícím světě. Děj, který životně potřebuje návaznost na moderní dobu, však jde po hlavě do historie. Tvůrci odhalují opravdu důležité téma o boji obyvatel okupované Indie a Britského impéria s povrchní, pomačkanou a hlavně vybledlou epizodou o Kamalině babičce a náramku. Není tu ani náznak politické hořkosti nad nespravedlností – je to jen kulisa pro melodrama. A konečně, příběh dekorace ubírá čas na obrazovce, který divák potřebuje, aby poznal Kamalu. Neoprávněné ambice autorů sérii uškodily, čemuž by jen prospělo, kdyby se soustředila na hrdinčin školní všední den, skromné ​​lásky a pokusy omezit tajemnou sílu.

Série končí celkem očekávaným názvem – slibují, že se paní Marvel vrátí v celovečerním Marvel filmu, kde vytvoří superhrdinský duet s Carol Danvers (Brie Larson). Existuje podezření, že děj opět nebude mít na blockbuster žádný vliv a s lehkými doteky se tam Kamala odhalí mnohem lépe než v pětihodinové stopáži sólovky. Pokud lze ze série vyvodit nějaký závěr, je to zklamání: Marvel’s Phase 4 zatím vypadá jako zklamání. A série, které měly zpestřit a rozšířit kinematografické univerzum, jen dokazují, že světlý štítek s hlasitým popisem není tak důležitý, pokud receptura a běžící pás zůstanou stejné.